vrijdag 25 september 2015

25 september 2015

het is half 11, speeltijd voor de kleutertjes.  Juf Tania en ik staren naar het computerscherm en vragen ons af of er vandaag nog iets spannends staat te gebeuren.  "Geen zorgen" verzekert juf Tania mij, "Ik zorg er wel voor."  Als dat maar goed afloopt.


En zo geschiede...
Enkele ogenblikken later op ons schooldomein...




De leerlingen van de middelbare school hebben vandaag sportdag.  Er staan verschillende springkastelen opgesteld.  Die moeten uiteraard door onze kleuters uitgebreid getest worden.
Na afloop zijn ze allemaal unaniem goedgekeurd. 
 

 De kleuters proberen tevergeefs boven te raken maar helaas, niemand die er in slaagt.  Enkel ik geraak boven een kan deze mooie panoramische foto maken.  Nieuwsgierige blikken komen mijn richting uit: "hoe doet die dat toch?"  Len heeft de oplossing:"jij hebt geen kousen aan, jouw voeten kleven aan het springkasteel!"


De draak sprong ook in het oog van de kleuters, al trokken ze wel rare gezichten toen iemand demonstreerde hoe je er in kroop. 
Fien vond het maar niets: "dat kindje wordt nu door de draak opgegeten en komt er daarna uit langs zijn poep, dat is maar vies hoor."
Je kan haar toch geen ongelijk geven.


We gaan er eventjes een weekendje tussenuit en laden onze batterijen terug op zodat we terug klaar zijn voor een weekje Bob de Bouwer met als hoogtepunt de officiële opening van onze speeltuin.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten