maandag 14 december 2015

14 december 2015


We hebben er een drukke week op zitten.  We oefenden op volle toeren en dansten op het kerstfestival de benen van onder ons lijf!  Mijn kleutertjes ontroerden jong en oud met hun sneeuwvlokjes.  Ik ben dan ook superfier op mijn kleine ukjes.  Dikke duim voor jullie allemaal.

 

Ook het weekend was best wel druk voor de juf: oudercontacten voorbereiden, agenda voor de komende week schrijven, toch al even brainstormen over een thema voor na de vakantie, de blog aanvullen,...althans, dat was de bedoeling maar mijn batterij (van mijn fototoestel wel te verstaan, en ook wel een klein beetje mijn batterij ;)) was plat!!

Het beloofd ook deze week nog druk te worden: we werken de nieuwjaarsbrieven af, er ligt nog een stapel werkjes die nog gemaakt moeten worden op ons te wachten.  En juf Tania broedt ook op een plan.  Naar aanleiding van het succes van onze fietsmarathon, plant ze een wandelmarathon naar de kerstman en zijn brievenbus!  Ik heb mijn wandelschoenen al uit de kast gehaald en ben alvast beginnen trainen. (foto volgt)

Nog kort even een samenvatting van de vorige week.
Tijdens de uitstap naar de kerstmarkt hebben we heel veel kerstballen in alle kleuren en maten kunnen bekijken.  In de klas maken we onze eigen gouden kerstbal door gouden snippers te scheuren...een heel karwei maar het resultaat mag er zijn!

 Sami heeft het niet zo begrepen op precisiewerk, hij gaat voor grote snippers...dat is ook minder werk, denkt hij.


  
We schilderden een kerstboom in en versierden hem met glitters en sterren.



Tijdens één van juf Tania haar uitbundige kuren, brak ze haar brilletje.  Wat nu gedaan?!?  
Met al mijn grijze hersencelletjes bedenk ik vlug een plannetje...
We plakken gewoon de twee helften aan elkaar...bij gebrek aan stevigere materialen dan maar met gewone plakband.  Maar juf Tania was uit de nood geholpen en zag de wereld weer scherp!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten