donderdag 18 februari 2016

18 februari 2016

Het sneeuwt!!! 
Het zijn wel heel kleine vlokjes waar je een brilletje voor
nodig hebt maar...wie het kleine niet geert, is het grote niet weerd.


Een sneeuwman maken zit er spijtig niet in...

Uitspraak van de dag ...

Na al het harde werk in de ochtend, spuit ik nog vlug een beetje parfum vooraleer ik naar de zaal ga.
Iedereen is klaar voor het middagmaal tot juf Tania plots een zeer zoete geur waarneemt
wat haar volgende uitspraak ontlokt : "Wie heeft hier stinkende parfum aan ?"
Ik probeer mij nog weg te steken maar mijn rode wangen verraden mij.
 Juf Tania probeert haar uitspraak wat te verzachten :
"Stinkt niet hoor, ruikt alleen heel erg sterk !"
Nu haalt ze al haar charmes uit de kast om terug op een goed blaadje te komen.
"Een paar schoenen, juf Tania, en we spreken er niet meer over."

Na de uitspraak van juf Ilse : "ik ben ambitieus hoor !"
gaat juf Anne over tot actie !
Als letterjuf van K3 kroont ze zich tot abc-juf ..
Ik ben niet alleen ambitieus maar ook nog eens begripvol en collegiaal !! kirt ze.
Juf Tania en ik kijken elkaar aan .. waar heeft ze het in godsnaam over ??
Tijdens onze middagpauze schrijven wij onze talenten neer en dit van A tot Z.
Luister maar !
A = ambitieus
B = begripvol
C = collegiaal
D = doorzettingsvermogen
E = eerlijk
F = fantastisch
G = gezellig
H = hip
I = intelligent
J = joviaal
K = kleurrijk
L = lief
M = muzikaal
N = net
O = origineel
P = passioneel
R = ruimdenkend
S = sociaal
T = tof
U = uitmuntend
V = vriendelijk
W = warme persoonlijkheid
Y = ijverig
Z = zachtaardig

Voor de letter Q en X zijn we nog op zoek naar talenten - niet eenvoudig, wie helpt ??
Laat het ons weten !!

Juf Muriel heeft de peuters van Habibi op bezoek en juf Anne
 krijgt er nog eens
bomma-allures bovenop.
Lou heeft staartje en die staartjes gooit ze steeds uit haar haartjes.
Juf Anne wil hét voorbeeld geven en steekt de elastiekjes prompt in haar blonde lokken. 
Wij gieren het uit als de elastiekjes komen vast te zitten.
 Ik ontferm mij over het probleem en 'snok' de elastiekjes uit juf Annes haren. 
Al verzeker ik juf Anne: "het was nochtans zo lelijk niet ze..."

Ik kan mijn leedvermaak maar net verbergen.




In de namiddag komt er in de kring een spontaan gesprekje op gang.  
Aanleiding hiervoor waren twee kleine duvelkes in mijn klas 
die met de lichten aan het spelen waren.
Ik vroeg hen of ze centjes hadden om de kapotte lampen te vervangen.
Plots bleken al mijn kleutertjes veel centen te hebben 
en wouden ze dat met plezier aan mij doneren.
 
Enkel Takwa protesteerde: "Stop, ik heb wel niet gezegd dat je MIJN centjes krijgt hé, juf"
 
 

1 opmerking: