vrijdag 24 november 2017

24 november 2017


Vrijdagmorgen, de laatste dag van deze week.
Welke fratsen zou schoorsteenpiet deze nacht uitgestoken hebben?

Een uitgebreid verslag ligt op ons te wachten...


Hallo iedereen,

Ik ben schoorsteenpiet en waarschijnlijk hoorden jullie van mijn probleempje.
Ok, ik lust al eens een snoepje en ook een koekje...
Maar iemand moet toch proeven wat bakpiet in zijn keuken maakt?!?

Wat ben ik blij dat  jullie mij helpen.
Toen ik de nieuwe sportzaal ontdekte was ik in mijn nopjes.
Hoe fijn...
Ik begon meteen oefeningen te doen
Maar juf Joke is best streng...
Rondjes lopen, touwtje springen, hoepelen, pompen enz...
Ik was best moe, maar juf Joke wou er niets van horen
Doorgaan! komaan Piet! Nog een rondje...Niet opgeven.
De kinderen wachten op hun cadeautje
en met je dikke buik krijgen de kinderen nooit hun cadeau
want zo raak je nooit door de schoorsteen heen!
Pffffffff...moeten jullie dit ook allemaal doen?
Na de oefeningen kreeg ik nog wat fruit voorgeschoteld:
banaan, sinaasappel, appel, aardbei, kers en framboos, pruim, 
kiwi, pompelmoes, druiven, peer,...
Helaas, geen koekje... die zijn spoorloos.
Weten jullie de koekjes liggen??

groetjes,
schoorsteenpiet





Ook wij starten de dag sportief en wagen ons aan echte pietenochtendgymnastiek.




Die ochtendgymnastiek doet ook mij deugd.  Ik ben onmiddellijk fris en monter en vergeet eventjes mijn kopzorgen.
We hadden deze week namelijk een vergadering over de verandering van onze agenda Ên de invoering van spinnen.
Gelukkig geen echte spinnen maar ze jagen mij minstens evenveel schrik aan!

En zo draaft een mens al eens door .. 
Structuur is o zo belangrijk, ook voor een juf in de kleuterklas. 
We roepen onze hulplijn in, onze coach .. 
One team .. Let's keep going ! .. breathe .. keep going !!! 
We kunnen er weer tegenaan .. merci coach ! 😊

Maar Anna-Flora maakt mijn dag goed.  Zij komt de kleuterblok binnen gestapt met haar nieuwe juffenbril.
We kunnen al met een gerust gemoed beginnen denken aan ons pensioen...
De opvolging is verzekerd 😋



Geen opmerkingen:

Een reactie posten