vrijdag 30 oktober 2015

26 - 30 oktober 2015

Het einde van een lange periode is nabij, de vakantie lonkt.  En mijn kleutertjes hebben die dubbel en dik verdiend.  Wij hebben de voorbije weken al heel veel gewerkt (zie de werkjes in de werkjeszak en de vele foto's op de blog) Tijd om de batterijen eventjes op te laden.

Nog een overzicht van wat we de laatste week allemaal gedaan hebben.

We kleiden een spinnetje...
 











  ...maakten heksensoep...


...en vierden Halloween en aten heksenvingers met drakensnot. 

Eén groot feest in de klas want naast het halloweenfeest, moesten we ook nog de verjaardag van Julot vieren!

 Hij trakteerde op "minionbananen" en een bellenblazer.  Dank u wel, lieve vriend. Sorry voor de foto, om één of andere reden krijg ik de foto niet goed.

Gisteren zit ik in mijn luie zeteltje toen ik plots een beltoontje hoor dat mij vertelt dat ik een mailtje in mijn mailbox heb.  Het is van Juf Tania.  Ik citeer:

Hey collegaatjes,

Ik probeer die donderse hometrainer in mijn auto'ke te tillen.  Zal mij wel lukken op één of andere manier.  Morgen zou ik die graag op de speelplaats hebben.  Wie wil en kan wat tijd vrij maken om het goede doel te prijzen bij de ouders?  Wie wil fietsen kan dit mits die een vrijwillige bijdrage in onze spaarpot stopt.

Zo gemaild, zo gedaan.
Alleen hadden we één klein probleempje, juf Ilse wou niet meer van de fiets gaan. Als een echte marktkramer sprak ze de ouders toe en zamelde nog extra centen in.


Juf Kelly kon haar leed niet langer aanzien en stond haar bij met wat morele steun: "Kom op, juf Ilse, je kan het, de eindmeet is in zicht."


Ook juf Kobie wou haar steentje, of beter gezegd centje, bijdragen voor het goede doel.  In sexy sporttenue sprong ze op de hometrainer en fietste ze nog wat centen bij elkaar. 

 
Als afsluiter van de dag gingen we nog allemaal op de foto met onze spaarpot.



Ik wil jullie nog meegeven dat we met de kleuterblok alleen maar liefst 94 euro opgehaald hebben.  Dikke merci aan alle sponsors!





We gaan er een weekje tussenuit.  Geniet van jullie vakantie!




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten