maandag 16 november 2015

16 november 2015

Dit weekend was het eindelijk zover.  De stoomboot had zijn weg gevonden naar ons kleine landje en bracht Sinterklaas met zijn gevolg tot bij ons.  De kindjes vertelden enthousiast over zijn aankomst.
Maar volgende brief strooide roet in het eten:
 
Lieve vriendjes van me...
 
Voorbije zaterdag kwamen wij met de stoomboot aan in jullie geliefde België.
Een stoomboot vol speelgoed, leuke cadeautjes, zoetigheden en ander lekkers.
Dit alles hoort bij het grote Sinterklaasfeest.
Alleen...ik heb er niet zo'n zin in.
Ik moet er eventjes tussenuit...
véél te véél werk,
altijd maar cadeautjes inpakken,
steeds weer daklopen,
en vooral de meest gekke fratsen bedenken.
 
Neen, ik heb het gehad!  Ik wil op avontuur!
Ik ga op wereldreis!
Mijn koffer is gepakt, mijn vliegtuigticket ligt klaar!
Ik wil nog helemaal niet denken aan 6 december.
 
Ik wens jullie een fijne Sinterklaastijd!
Het gaat jullie goed...
 
Dikke knuffel,
Piet
xxx

Wat nu!?!  Wie gaat nu de sint helpen?  Wie gaat nu voor de cadeautjes zorgen?  Wie gaat nu over de daken lopen?  Al vlug hadden de kleuters een oplossing gevonden: 
Jules!


Hij heeft zijn pietenplunje al aangetrokken!
 
Er staat weer heel wat op het programma dus we halen maar direct de handen uit de mouwen.
We stempelen de krullen van zwarte Piet.











Deze week komt juf Xenia een ganse week stage lopen bij ons in de klas.  Zij had een kleurplaat van de stoomboot mee.




 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten