dinsdag 17 november 2015

17 november 2015

Een gezellige drukte in de kleuterblok vandaag met maar 1 gespreksonderwerp: Sinterklaas!  Elk kindermondje loopt ervan over.  Ze vertellen elkaar wat op hun verlanglijstje staat, wanneer ze hun schoen gaan zetten en of ze al vreemde geluiden gehoord hebben op het dak.  Sommige kleuters hebben hem zelfs al gezien.
 

 


Ook ik vind deze periode nog steeds de mooiste van het jaar.  Ik heb dan ook mijn dozen materiaal mee om voor de sfeer in de klas te zorgen.  Net toen we alles wilden gaan uitpakken, weerklonk het Belgische volkslied in de zaal.  Nieuwsgierig als we waren, gingen we toch eens kijken wat daar aan de hand was.  En we waren niet alleen... 
 
 

.. voor vorst, voor vrijheid en voor recht .. 
 
Juf Tania had gezien dat er post was...van zwarte piet! 
 
Hallo lieverds, 
Terwijl ik wacht op mijn vlucht heb ik Brussel verkend.

Wat een bruisende stad !

Hier heb ik de lekkerst frietjes met mayo gegeten - 
Ok, niet zo fijn voor de lijn .. maar o zo lekker !!! 
Meteen heb ik het lekkerste snoepgoed geproefd : 
babelutten, cuberdons, pralines en Brusselse wafels met een toefje slagroom. 
Ook de Belgische bieren zijn hier verschrikkelijk lekker.

Meteen heb ik de hoofdstad van Europa ontdekt
met zijn Manneke Pis 
 

 
 (leuk ventje trouwens, ik neem meteen zo'n beeldje mee naar Spanje)
en het Atomium met zijn 9 bollen is een prachtgebouw.
Alleen vraag ik me af hoe je daar in hemelsnaam op klimt ??!! 
 

Ik sluit mijn briefje af - want ik moet me reppen. 
Straks vertrekt mijn vliegtuig !
Salut mes copains,
Piet 
Xxx
PS : ik heb meteen een souvenir opgestuurd..
 een vroeg Sinterklaascadeautje vanuit Brussel.
 
Cadeautje???  We zoeken in alle hoekjes en gaatjes maar zien nergens een cadeautje.  Tot Fien bedenkt dat het wel eens in de brievenbus zou kunnen zitten.
Inderdaad, 2 cadeautjes weliswaar!


Een schudbol met een nogal griezelig 'Manneke Pis' en een schudbol met een zicht op de grote markt van Brussel.

Benieuwd waar zwart piet morgen naartoe trekt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten