dinsdag 19 januari 2016

19 januari 2016

Terug een berekoude dag vandaag.  
De kleuters komen goed ingeduffeld het poortje door gelopen.
Een tip voor de mama's en de papa's: wantjes (zonder vingers) zijn makkelijker aan te trekken dan handschoenen en als ze dan nog aan een koordje hangen, is de kans dat ze verloren geraken minder groot.

Al vriest het nu wel, het is nog steeds wachten op het eerste sneeuwvlokje.  Tot grote spijt van onze kleuters.  Die droomden al stilletjes van een sneeuwballengevecht en een sneeuwman maken.  En als ik eerlijk mag zijn, niet alleen de kleuters kijken er halsreikend naar uit maar ik ook wel.





Even na elven wordt er op mijn deur geklopt.  Juf Tania komt met de handen in de lucht aangelopen: "Het is niet mijn schuld!" roept ze uit.  
Ik ben mij nog van geen kwaad bewust.
"Het is niet door mij dat de elektriciteit uitgevallen is!" beweert ze
Ook Dirk de econoom komt aangelopen met het nieuws dat gans de Eikelstraat zonder elektriciteit zit.
Dat betekent dus geen warme maaltijden. 

  Juf tania bedenkt meteen een oplossing : "Is er koude schotel ?" :-)
Wat nu ? Geen eten voor de kleuters !
We besluiten om de ouders te contacteren en 
alsnog een gevulde brooddoos te verkrijgen voor hun bengeltjes.
Iedereen is druk in de weer om alles geregeld te krijgen en 
de kleuters toch een maaltijd voor te schotelen.
Er wordt rijst klaargemaakt op het oude gasvuur maar dat is toch eventjes lang wachten. 
Intussen zijn de boterhameters klaar, die neemt juf Tania mee terug naar de kleuterafdeling.
De andere kleuters krijgen een extra-lang middagmaal. 
Ik vrees dat we getroffen worden door het afschakelplan waar ooit zo veel om te doen was. 
Niet dus .. omstreeks 12.40 uur hebben we weer stroom
en kunnen we verder met onze drukke dagtaak ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten